Actie kerkbalans 2017

Categories: Algemeen,Algemene Kerkenraad,Diaconie

Het is januari, en dus gaan de kerkbalansvrijwilligers weer op pad om uw toezegging voor Kerkbalans 2017 te vragen. Eerst om de bekende Kerkbalansenveloppe bij u af te geven, en ongeveer een week daarna  om uw antwoord op te halen.

In de Kerkbalansenveloppe zit een foldertje met informatie en een beknopte begroting van onze gemeente. Op het bijgesloten antwoordformulier kunt u aangeven hoeveel u dit jaar denkt te kunnen bijdragen aan het plaatselijk kerkenwerk.

Het begrotingstekort in 2017 bedraagt € 24.000. Wij willen u dan ook vragen of het mogelijk is dit jaar wat meer te geven.
Als we allemaal 5% meer geven dan vorig jaar hebben we het tekort weggewerkt. Het zou fantastisch zijn als dit lukt.

U kunt het formulier in de bijgesloten antwoordenveloppe doen. Bij voorkeur tijdig, zodat de vrijwilliger die dit werk belangeloos verricht niet behoeft te wachten.  Legt u de enveloppe met het antwoordformulier dus klaar? Bij voorbaat onze hartelijke dank!

Dan nog het volgende:

Op donderdag 2 februari 2017 zal de eindtelavond plaatsvinden in de Suite bij de Grote Kerk. Het resultaat van de Actie Kerkbalans 2017 wordt om ongeveer 20.30 uur bekend gemaakt door de penningmeester. U bent daarbij van harte welkom. Van tevoren kunt u een kopje koffie of thee drinken in de hal bij de Suite.

Het eindresultaat wordt op deze zelfde avond ook nog bekend gemaakt op de website van onze kerk (hervormdvriezenveen.nl).

Het College van Kerkrentmeesters