Nieuws

NATIONALE BIJBELZONDAG!

Categories: Algemeen,Zendingswerk

Zondag 29 oktober 2017 is uitgeroepen tot Bijbelzondag. Twee dagen later, op 31 oktober, is het precies 500 jaar geleden dat de kerkhervorming begon. Een wel heel bijzondere combinatie van heden en verleden. Een combinatie die het Evangelie centraal stelt. Het Evangelie van Jezus Christus. Het Evangelie van: ‘uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God.’

Bijbelzondag en Bijbelvereniging
De Bijbelvereniging staat al lang niet meer alleen bekend door de vele gratis plaatsingen van Bijbels in hotels, vakantiebungalows, bed & breakfast-gelegenheden, zieken- en verzorgingshuizen, hospices en gevangenissen. Inmiddels worden ook tienduizenden Bijbeluitgaven per jaar kosteloos verspreid aan evangelisatieteams, missionaire projecten, diaconale instellingen, vluchtelingenwerk, kringloopwinkels, hulpverleners en pastorale bezoekers. Ook staan er al bijna 1.200 Bible Boxen in kerken in Nederland, zodat geïnteresseerden een Bijbeltje in hun eigen taal kunnen krijgen. De Nationale Bijbelzondag is een uitgelezen kans om de waarde van de Bijbel extra te benadrukken en (opnieuw) na te denken over de mogelijkheden om het Evangelie te delen met anderen.

 Meer en breder
Meer inzicht in de rijke genadegaven! Een bredere kijk op de Bijbel. Dát kenmerkte de reformatie. Meer gratis Bijbeluitgaven beschikbaar! Een breder aanbod van talen. Dát kenmerkt de missie van de Bijbelvereniging. Intussen heeft de Bijbelvereniging 150 Bijbeluitgaven in ruim 70 talen op voorraad.

Genade is gratis
Genade zou geen genade zijn als er aanspraak op gemaakt zou kunnen worden. Het is gratis. Toch is genade niet kosteloos. Gods genade zeker niet! De prijs ervoor was, zogezegd, hemelhoog! De Bijbeluitgaven van de Bijbelvereniging worden gratis ter beschikking gesteld. Toch worden die Bijbels niet kosteloos bij de vereniging bezorgd. Die moeten worden gekocht. Er wordt een prijs voor betaald. Vorig jaar werden 90.000 Bijbeluitgaven verspreid. Dit jaar worden het er nóg meer. Er is veel geld nodig om dat te (kunnen) bekostigen!

Verandering en verwondering
De Bijbelvereniging, voorheen de Nederlandse Gideons, krijgt machtig veel mooie reacties op de Bijbelverspreidingen. Daardoor blijkt keer op keer dat er prachtige dingen gebeuren in mensenlevens. Mensen veranderen; komen tot geloof in Jezus. Want door het brede assortiment kunnen ze het Evangelie in hun eigen taal onder ogen krijgen. Ook de kinderbijbels in vele talen vervullen een belangrijke rol.

Kosten en baten
De kosten zijn hoog voor het aankopen van zoveel Bijbeluitgaven per jaar. De baten zijn echter niet in geld uit te drukken. Want één behouden zondaar is meer waard dan al het goud van de wereld. Intussen vragen we wel dringend uw steun in gebed en giften om deze belangrijke missie te kunnen blijven uitvoeren. De Bijbelzondag richt de schijnwerper op het Woord van onze God. Helpt u mee met de verspreiding ervan?

Het IBAN is NL66 INGB 0000 5398 98, ten name van de Bijbelvereniging te Barneveld o.v.v. ‘Bijbelzondag 2017’.

Via de website van de Bijbelvereniging zijn alle Bijbeluitgaven te bestellen en is veel informatie voorhanden: www.bijbelvereniging.nl.