Opbrengst kerkbalans 2017

Categories: Algemeen,Diaconie,Gemeente

Van 21 januari t/m 5 februari is de actie Kerkbalans gehouden. Het voorlopig resultaat geeft aan dat de actie bijna € 485.000 heeft opgebracht. Vorig jaar was dit € 494.700 waaronder een eenmalige bijdrage van € 5.000. De feitelijke daling ten opzichte van 2016 is dus € 4.700. Uiteraard is dit het gevolg van, mede door overlijden, een dalend aantal leden. Verheugend is dat de gemiddelde bijdrage gestegen is met € 5,70. Dit betekent dat, ondanks dat we per saldo iets minder hebben ontvangen, veel leden hun bijdrage hebben verhoogd. Dit is iets om dankbaar voor te zijn want dat toont de betrokkenheid van de leden bij het wel en wee van de Gemeente. Het college van kerkrentmeesters bedankt alle leden voor hun toezegging. Mede dankzij de hulp van vele vrijwilligers die hun tijd hiervoor beschikbaar hebben gesteld is ook dit jaar de actie Kerkbalans goed verlopen. Hartelijk dank voor ieders inzet en medewerking.