Vacaturebank

Een kerk zonder mensen is een gebouw. Samen zorgen we ervoor dat we elkaar aanvuren en bemoedigen in ons geloof. Dát is kerk zijn. Hieronder zijn de vacatures te zien die onze gemeente momenteel heeft. Help ons om deze leegtes te vullen; meld je aan en geef je leven een nieuwe verdieping door samen te bouwen aan onze gemeente. Via onderstaand formulier is het mogelijk om vacatures te plaatsen en om op vacatures te reageren.

• Vacature: Basiscatechisatie
    Basiscatechisatie is voor jongeren van groep 7 en 8 van de basisschool. De jongeren komen tijdens de winterperiode 1x in de twee weken op maandag of dinsdag samen bij de catecheet thuis. De catechisatie duurt ongeveer 45 minuten (vaak langer omdat het gezellig is). In afstemming tussen catecheet en jongeren ergens tussen 15:30 en 17:00 uur
    We streven er naar om 5 tot 8 jongeren in 1 groep te hebben die de twee jaar bij elkaar blijven samen met de catecheet. Hierdoor ontstaat er een band tussen de jongeren en met de catecheet en wordt het gesprek ontspannen.
    Afhankelijk wat de groep en de catecheet prettig vinden, wordt er drinken, koekjes en andere dingen klaargezet waardoor een gezellige sfeer ontstaat.
    Als handleiding wordt het boek Basics van JOP gebruikt en de onderwerpen van het afgelopen jaar zijn o.a. vrucht van de Geest, in vuur en vlam, Heilige boontje (afhankelijk van catecheet) of de vragen waar jongeren zelf mee zitten.Naast de ongeveer 10 middagen komen de catecheten ongeveer 3 keer samen voor afstemming en punten te bespreken.Wij zijn op zoek naar 2 catecheten die op dinsdag middag hun tijd willen geven aan en een hart hebben voor God en jongeren.Is deze oproep op uw/jouw lijf geschreven of wil je meer informatie kun je contact opnemen met Bart Sportel via bartsportel@gmail.com.

Vacature Plaatsen of Solliciteren: