Begroting 2020

Categories: kerkrentmeesters

De actie Kerkbalans komt er weer aan en daarom vragen wij uw aandacht voor onze begroting. De begroting voor 2020 zoals die door het college van Kerkrentmeesters is vastgesteld laat een tekort zien wat stijgt naar € 91.900,-. Weliswaar zien wij de inkomsten licht stijgen maar door allerlei oorzaken stijgen de uitgaven harder. Belangrijkste posten daarbij zijn de salariskosten maar ook de lasten van de kerkgebouwen stijgen. Daar komt bij dat met de huidige rente onze spaargelden nauwelijks meer iets opleveren. Vorig jaar deden wij een oproep aan u om uw jaarlijkse bijdrage te verhogen en gelukkig hebben velen daaraan gehoor gegeven. Voor 2020 zien wij ons echter genoodzaakt die oproep te herhalen en u te vragen uw jaarlijkse bijdrage met € 15,- te verhogen. Dan kan de begroting sluitend blijven. Wilt u wat meer informatie over de begroting dan kunt u dat op de website vinden onder Anbi-kerkrentmeesters.
Toekomstige financiële ontwikkelingen zijn mede afhankelijk van de uitkomsten van het nieuwe beleid waar de Algemene Kerkenraad binnenkort met voorstellen komt

DB Kerkrentmeesters