kort verslag kerkenraadsvergadering 12-1-2023

Categories: Wijk-Oost

Opening, schriftlezing en gebed.

De voorzitter heet iedereen hartelijk welkom. Vervolgens geeft hij het woord aan br. H.J. Engberts in verband met de bespreking van hoofdstuk 7 van het boekje “Een voortreffelijk werk”. Br. Engberts gaat voor in gebed. Hij leest daarna Efeze 5: 21 -33. Het gaat over pastoraat rond relaties. We hebben hier verder met elkaar over gesproken aan de hand van drie vragen.

• Het gaat vanzelf verkeerd in een relatie als er niet voldoende communicatie is. Wat doet u er als ambtsdrager zelf aan om uw huwelijk goed te houden en te verrijken?
  • Welke plaats heeft de relatie tussen u en uw vrouw t.o.v. de relatie met Christus en welke verschillen of overeenkomsten zijn er?
  • Hoe kunnen we de ander op weg helpen naar het verstaan van de Bijbel?

Verkiezing moderamen.

Het moderamen voor het jaar 2023 wordt gevormd door ds. A. Prins, br. J. Dekker, br. J. Berkel, br. J.M. Scherphof en br. H. Harms.

Uitwerking beleidsplan A.K.
De eerste reacties naar aanleiding van de uitleg die de heer Feenstra op 11 januari heeft gegeven over zijn advies aan de Algemene kerkenraad zijn met elkaar gedeeld. Tijdens de volgende kerkenraadsvergaderingen hopen we de voorstellen uitgebreid te bespreken.
Koffiedrinken voor of na de dienst in de Pollenkerk.

Hiervoor zijn de volgende data vastgesteld: 9 april Pasen voor de dienst, 4 juni na de dienst, 24 september na de dienst, 29 oktober na de dienst, 25 december Kerst voor de dienst.

Leiding kindernevendienst Pollenkerk.

Er is een tekort aan leiding voor de kindernevendienst. We hebben gesproken over mogelijkheden hoe we dit zouden kunnen oplossen.

Mededelingen kerkenraad en overige commissies:

– kerkenraad

Er is gesproken over de afkondigingen in de Grote Kerk met name ook over de punten voor de voorbede in verband met zieken en het herdenken van overledenen.

De namen zijn genoemd van de gemeenteleden die deelnemen aan de groep van 20 personen vanuit wijk Oost die met elkaar een advies gaan uitbrengen over het rapport Feenstra. Verder is er nog gesproken over de catechese.

• Vanuit enkele commissies zijn mededelingen gedaan over activiteiten die gehouden zijn of die gepland staan voor de komende periode.

Sluiting, dankgebed.

Broeder B.G.D. Dekker gaat voor in dankgebed. Hierna sluit de voorzitter de vergadering.

1. Harms, scriba.