Kruis bij de Grote Kerk

Categories: Algemeen

Tijdens de week voor Pasen, vanaf zaterdag 1 april, zal er een houten kruis voor de Grote Kerk geplaatst worden. Dit kruis is voorzien van een brievenbus. Alle inwoners van Vriezenveen kunnen in deze brievenbus hun opgeschreven zorgen, pijn, verdriet, teleurstellingen, wanhoop,  dankbaarheid, de mensen die ze in hun hart meedragen, alles wat als een kruis op hen drukt, kwijt. Hiermee symboliseren we dat we bij Jezus, die het lijden in Zijn eigen leven aan de lijve ervaren heeft, ons hart kunnen openen en met Hem alles van ons leven kunnen delen. Omdat we met Pasen vieren dat Jezus werkelijk is opgestaan, betekent het ook dat Jezus ons echte hoop kan geven. Onze zorgen, de gebrokenheid in ons leven, hoe zwaar ook, het heeft niet het laatste woord. Tijdens de gebeden in de diensten met Pasen zullen de briefjes dan ook een plek krijgen. Op deze manier geven we tegelijk aan dat je er als mens niet alleen voor staat. Jezus is er en er is een biddende gemeenschap van mensen om je heen.

De evangelisatiecommissie