Vakantie Bijbel Week!

Categories: Algemeen

Het is bijna zover! De Vakantie Bijbel Week zal deze zomer gehouden worden van D.V. maandag 15 juli t/m zondag 21 juli.

In februari zijn we met een paar auto’s vol enthousiaste vrijwilligers naar Rouveen gegaan waar de HGJB het nieuwe thema voor de Vakantie Bijbel Weken (die door het hele land gehouden worden) gelanceerd heeft. Het was een inspirerende avond waarbij er diverse voorbeelden werden getoond van hoe het thema vormgegeven kan worden. Het Thema is: ‘SchatRijk’. Natuurlijk zullen Daan en Danoontje ook weer komen!

De posters heb je misschien al ergens zien hangen, en ook de flyers voor de basisscholen zijn inmiddels uitgedeeld.. Als het goed is zul je volgende week de spandoeken zien hangen! Ook op deze plaats willen we al die mensen hartelijk bedanken voor al het werk dat ze –soms al jaren- achter de schermen verrichten. Zij doen dit belangeloos, met liefde voor de kinderen, met de drijfveer om hen voor het eerst of opnieuw in aanraking te brengen met het evangelie.

De VBW wordt georganiseerd voor alle kinderen van de basisschool. De kinderen van groep 1-5 kunnen op diverse locaties terecht. De kinderen van groep 6-8 zijn allemaal welkom in de tienertent. Ook is er een groep voor de Anders Begaafde kinderen van 6-14 jaar bij wie een reguliere VBW-groep niet goed aansluit.

Locaties ochtendprogramma gr. 1-5

Aakerk, Albardastraat 14, Aadorp

Basisschool De Pölle, Oude Hoevenweg 97, de Pollen

Shalomschool loc. Het Zicht, Het Zicht 2 Vriezenveen

Stjäävelin, Krijgerstraat 57 Vriezenveen

Westerdok, Sportlaan 1 Vriezenveen

-Maandag 15 juli t/m donderdag 18 juli 10.00 – 12.00 uur

Locatie ochtendprogramma gr. 6 t/m 8

Tienertent Westerkerk, Kanaalweg Zuid 7, Vriezenveen

-Maandag 15  t/m woensdag 17 juli 10.00 – 12.00 uur, donderdag 18 juli 10.00 – 13.00 uur

Ochtendprogramma voor anders begaafden

Voor de kinderen van deze doelgroep in de leeftijd van 6 t/m 14 jaar wordt er ook dit jaar in Aadorp een aangepast programma georganiseerd van 10.00 tot 11.30 uur. Het programma is gedeeltelijk samen met de kinderen van de locatie Aadorp en gedeeltelijk apart in een eigen ruimte met eigen activiteiten. Samen waar het kan en apart waar nodig. Elk jaar mogen we weer een leuk, klein groepje kinderen verwelkomen die we ook graag betrekken in het mooie van de VBW. Lijkt het je leuk om ook met dit programma mee te doen of wil je eerst graag wat meer informatie, laat het weten per mail: andersbegaafden.vbw@gmail.com of telefonisch bij Annetta Overweg (0546-564532). We willen graag weten wie er komt. Is het vervoer eventueel een probleem dan zoeken we samen een oplossing.

Jongeren vanaf 12 jaar

Zit je niet meer op de basisschool (of al héél lang niet meer) kom dan gezellig helpen. We kunnen je hulp goed gebruiken. Zowel bij het ochtendprogramma (opgave via vbw@hervormdvriezenveen.nl) als bij het middagprogramma (opgave via vbwmiddagprogramma@gmail.com).

Middag- en avondprogramma

Maandag 15 juli               Sing-In voor alle leeftijden

19.30 uur, tent bij Stjaavelin

Dinsdag 16 juli                  Jongensmiddag, jongens groep 4 t/m 8

14.00-16.15 uur, Oude Kerkhof, €1,-

Meidenmiddag meiden groep 1 t/m 8

14.00-16.15 uur, Stjaavelin €2,-

Woensdag 17 juli             Puzzel/Speurtocht, Groep 1 t/m 8

14.00-16.15 uur, Shalomschool loc. Zicht, € 1,-

Donderdag 18 juli            Army Bootcamp, Oude Kerkhof Vriezenveen, € 2,- (oude kleding aan)

14.00 – 16.00 uur groep 3 t/m 5, 18.30 – 20.30 uur groep 6 t/m 8

Vrijdag 19 juli                    Springkussenfestijn, groep 1 t/m 8

14.00 – 16.15 uur, Stjaavelin, € 2,-

Afsluitingsdiensten

Zondag 21 juli zal er in de onderstaande kerken en locatie een officiële afsluitingsdienst van de VBW gehouden worden:

09.30 uur: Grote Kerk, Pollenkerk (bij mooi weer buiten op het plein van Basisschool De Pölle) Westerkerk

10.00 uur: Shalomschool, loc. Het Zicht., Aakerk

OPROEP

• Mogen we rekenen op uw/jouw gebed voor de kinderen en de medewerkers?
  • De VBW nodigt gemeenteleden van alle leeftijden uit om eens op één van de locaties een kijkje te komen nemen en een lekker bakje koffie te drinken. Wees welkom!

Stuurgroep VBW: Ans Goossen, Annemarie Blonk, Daniëlle Brink, Lisanne Beumer en Corine de Jong