LICHTPUNT Twenterand

Categories: Algemeen,Diaconie,Gemeente

Waypoint, sinds 1 januari 2022 LICHTPUNT,  is ontstaan in 2014 vanuit het verlangen van mensen binnen de kerken om een laagdrempelige organisatie te starten voor mensen die met verslaving worstelen. Met als uitgangspunt de onvoorwaardelijke liefde van Jezus voor ons, door te geven aan een ieder die hulp op dit terrein nodig heeft en ondersteuning te bieden in dit proces.

Tot nu toe kunnen wij een verschil maken voor mensen die voor hulp bij ons aankloppen en dit willen we graag blijven doen.

We zijn een vrijwilligersorganisatie  en zijn dankbaar voor onze vrijwilligers.
Toch kampen wij ook met een tekort aan een aantal mensen op bepaalde posten en dit is bedreigend voor de voortgang van Lichtpunt.
En omdat deze organisatie ontstaan is uit de kerken, doen we een beroep op u/jou als kerklid en willen we je vragen serieus na te denken of één van de volgende taken misschien bij u of jou past.

Wij zoeken vrijwilligers voor:

1. Het bestuur: Een voorzitter die bereid is twee dagdelen in de maand beschikbaar te zijn voor bestuurszaken.
  2. Preventie: Iemand die de coördinatie van het preventiewerk op zich wil nemen. De aanvragen ontvangt en de goede mensen inschakelt en contact onderhoudt met de preventiewerkers. Dit is niet veel werk maar vraagt betrokkenheid.
  3. Preventie: Iemand die bereid is alle jeugdclubs, jongerenverenigingen, sportclubs te bezoeken en in staat is verbindingen te leggen. Dit kan in eigen tempo en op een eigen manier.
  4. Website: Iemand die de website onderhoudt. Dit kost ongeveer 1 dagdeel in de maand.

Voelt u of voel jij je aangesproken, dan stellen we het erg op prijs wanneer je contact met ons opneemt.

Namens Lichtpunt Twenterand,

Yvonne Borkent