Online kerkdiensten in alle 4 kerken

Categories: Algemene Kerkenraad

De periode van lockdown is door de overheid inmiddels meerdere keren verlengd en duurt nu veel langer voort dan we aanvankelijk in december verwachtten. Ondertussen bemerken we als Groot Moderamen van de Algemene Kerkenraad dat binnen onze Hervormde gemeente de behoefte groeit om iedere zondag weer diensten van de eigen wijkgemeente te kunnen volgen. Daarom is er besloten om vanaf 21 februari het oorspronkelijke dienstenrooster weer te volgen. Dat betekent dat er vanuit alle vier kerken van Hervormd Vriezenveen ochtenddiensten worden uitgezonden, vanuit de Grote Kerk wordt er daarnaast ook een middagdienst en een avonddienst gestreamd.

Het aantal aanwezigen blijft beperkt tot het minimum noodzakelijke: predikant, enkele ambtsdragers, koster, organist en geluid/beamerteam. Helaas kunnen er voorlopig nog geen gemeenteleden de kerkdiensten bijwonen in het kerkgebouw. Laten we hopen en bidden dat de situatie spoedig ten goede mag keren.

Het Groot Moderamen van de AK