PINKSTERZENDINGSCOLLECTE 2021

Categories: Algemeen,Wijk-Midden,Wijk-Oost,Wijk-West,Wijk-Zuid,Zendingswerk

In de week van Hemelvaartsdag zullen de enveloppen voor de Pinksterzendingscollecte rondgebracht worden. We hopen dat u/jij ook dit jaar weer bij wilt dragen zodat het zendingswerk voortgang kan hebben. In de envelop leest u op welke wijze u – in deze coronatijd – kunt bijdragen.

Pinksteren feest van de hoop
Hoop. Het is een woord van maar vier letters. Maar wat het zegt is meer welkom dan ooit. Zelden beleefden we wereldwijd zulke ingrijpende tijden. En zelden verlangden we zo naar uitzicht. Met Pinksteren vieren we dat er hoop is, omdat Gods Geest bij ons is. Kinderen leven die hoop voor. Zij laten zien dat het leven doorgaat. Daarom maken wij van het Pinksterfeest een feest van hoop. We komen in actie met en voor kinderen ver weg en dichtbij. We ontvangen hoop, we delen hoop. Doet u mee?

Kerk in Actie
In Egypte hebben veel christelijke gezinnen geen geld voor een eigen bijbel. Dankzij de bijbelcompetitie van het Egyptisch Bijbelgenootschap voor kinderen van 6 tot 12 jaar kunnen kinderen toch de bijbelverhalen lezen. Ieder jaar delen ze via de kerken losse bijbelboeken uit, met een aantal vragen bij elk hoofdstuk. De kinderen kunnen de vragen niet beantwoorden zonder de hoofdstukken te lezen en moeten daarbij hun ouder(s), broer of zus om hulp vragen. Zo gaat de hele familie aan de slag met de Bijbel. De competitie wordt afgesloten met een groot festival op verschillende plekken in Egypte. Elke kerk komt er met een kindergroep naar toe voor een wedstrijd over wat de kinderen thuis hebben geleerd. De winnaars krijgen een prijs, bijvoorbeeld een geïllustreerde bijbel.

Met uw bijdrage aan de collecte steunt u het zendingswerk van Kerk in Actie in Egypte en wereldwijd.

G.Z.B. WOORD ÉN DAAD IN COSTA RICA
De Pinkstercollecte van de GZB is bestemd voor de kerken in Costa Rica. Zij ontdekken steeds meer dat het vuur van Pinksteren ook leidt tot daden. GZB-zendingswerker Kees Geluk begeleidt kerken om diaconaal actief te worden. Zijn vrouw, Claudia, geeft huiswerkbegeleiding aan kinderen uit een arme wijk en de Costa Ricaanse Bella Flor startte er een ontmoetingscentrum waar mensen uit de wijk een maaltijd krijgen. De GZB werkt wereldwijd met kerken samen om het Evangelie te delen. Dat kan alleen als u de GZB daarbij helpt. Juist nu. Meer info: www.gzb.nl/over-gzb/projecten-werkvelden/project/?id=557

Doet u mee?

Met vriendelijk groet,