Presentatie en bespreking Beleidsplan AK

Categories: Algemeen,Algemene Kerkenraad

De Algemene Kerkenraad heeft in de afgelopen periode gewerkt aan een nieuw beleidsplan. Inmiddels is er een concept beleidsplan waarvan de Algemene  Kerkenraad heeft besloten om dit voor te leggen aan de wijkkerkenraden. Het concept beleidsplan wordt in de komende periode besproken met de wijkkerkenraden en de gemeenteleden.

De wijkkerkenraden zullen in maart en april het beleidsplan eerst intern bespreken. De Algemene Kerkenraad adviseert de wijkkerkenraden om daarna in mei en juni twee gemeenteavonden per wijkgemeente te houden. In de eerste bijeenkomst (waarschijnlijk in de week van 11-17 mei) worden de plannen gepresenteerd en toegelicht. In de tweede bijeenkomst (waarschijnlijk in de week van 2 tot 5 juni) worden de gemeenteleden uitgenodigd om hun mening te geven op het beleidsplan en hierover in gesprek te gaan.

De wijkkerkenraden bespreken de uitkomst van de wijkavonden en zullen de reacties die op het concept beleidsplan gekomen zijn, vanuit de kerkenraad en vanuit de gemeente, doorgeven aan de Algemene Kerkenraad. Naar verwachting zal de Algemene Kerkenraad na de zomervakantie alle reacties bespreken en daarna het beleidsplan definitief vaststellen.

Jan Boldewijn, scriba AK