Sulawesi-Familie Vogelaar : Zending in Lockdown- voorbede gevraagd

Categories: Algemeen,Zendingswerk

Sinds 2018 zijn Laurens Jan en Lourina Vogelaar, met hun kinderen Jefta en Febe, uitgezonden door de GZB om op Sulawesi  (Indonesië) de ‘Gereja Protestan Indonesia Luwu’ (GPIL) te dienen. De GPIL is een minderheid te midden van een moslimmeerderheid.

Laurens Jan werkt als predikant als toeruster en opleider in de verschillende facetten van het gemeentezijn. In 2019 ondersteunde zendingsvereniging Monica met haar verkoopdag het werk van Ds. Vogelaar en zijn gezin en was hij hier als voorganger in de Grote Kerk. Voor zendingswerkers maken corona beperkingen het leven niet makkelijker. Zij worden geconfronteerd met meer armoede, omdat veel mensen geen vast dienstverband hebben.

In Indonesië worden christenen hierbij  extra gediscrimineerd door de moslim-meerderheid. Recent was er in januari op Sulawesi een aardbeving aan de andere kant van het eiland, met veel slachtoffers en schade. Het gezin Vogelaar is gelukkig veilig en plaatselijke kerken bieden hulp aan slachtoffers met voedsel en kleding. Predikanten, ouderlingen en diakenen  krijgen er extra opleiding en toerusting. Eerder was dit de standplaats van ds. De Goeijen, nu in Den Ham, en schreef Joke Verweerd hierover het GZB-jubleumboek, Retour Rantepao. Deze maand viert de parner kerk van de GZB de Toraja-GPIL haar 55e verjaardag. Ds. Vogelaar sprak er namens de GZB over de genade en trouw van God naar aanleiding van Psalm 111. Wilt u meeleven en meebidden met het werk van de zending en Gods wereldwijde kerk; kijk dan op www.gzb.nl of op FaceBook voor meer informatie en beeldmateriaal. Hier kunt u zich ook op gebeds-en  nieuwsbrieven abonneren.