Verslag vergadering Algemene Kerkenraad 7 april 2021

Categories: Algemene Kerkenraad

Opening

In verband met afwezigheid van voorzitter Gerard Sanderman leidt vicevoorzitter ds. Prins de vergadering. Hij heet iedereen welkom, in het bijzonder enkele nieuwe AK leden. Couzijn Bos verzorgt de opening met een luisterlied, een schriftlezing, een overdenking en hij gaat voor in gebed.

Groot Moderamen 2021

Het Groot Moderamen voor het jaar 2021 bestaat uit: voorzitter Gerard Sanderman, scriba Jan Boldewijn, ds. Prins namens wijk oost, Ariska Smelt-Lambers namens wijk midden, Fons Reekers namens wijk west, Gerrit Meijerink namens wijk zuid,  voorzitter kerkrentmeesters Bert Oudendijk, voorzitter diaconie Huib Eshuis en interim voorzitter van wijk Next Niels Koerssen.

De kerkrentmeesters gaan bekijken of de website een update kan krijgen.

Rooster kerkbode

Het rooster met verschijningsdatums van de kerkbode juni 2021 – juni 2022 wordt goedgekeurd.

Beleidsplan

De bespreking van het concept beleidsplan heeft vanwege de coronacrisis meer dan een jaar vrijwel stilgelegen. In de loop van het afgelopen jaar hebben de wijkkerkenraden wel een eerste reactie kunnen geven. Het Groot Moderamen heeft de reacties verwerkt en gerubriceerd. Deze worden in de komende maanden verder besproken in de Algemene Kerkenraad. Er zijn vier groepen met AK-leden gemaakt, die op korte termijn verder gaan nadenken over verschillende deelonderwerpen.

Sluiting

Huib Eshuis gaat voor in gebed, waarna de voorzitter de vergadering sluit.

Jan Boldewijn, scriba AK