Wijk Next

Categories: Algemeen,Jongeren,Wijk Next

Nieuwe penningmeester Wijk Next

Het bestuur van Wijk Next is ontzettend blij dat we een nieuwe penningmeester hebben gevonden. Daniël Engberts heeft de taken overgenomen van Jolanda Toeters. We willen Jolanda ontzettend bedanken voor alle werk dat ze de afgelopen jaren heeft verricht als penningmeester en wensen haar alle goeds voor de toekomst. Daniël wensen we Gods zegen bij het werk dat hij mag gaan doen en we hebben er alle vertrouwen in dat we een prettige samenwerking zullen hebben.

Vacatures binnen het bestuur van Wijk Next

Helaas zijn er naast de ingevulde vacature van penningmeester nog veel meer vacatures waarvoor wij u dringend vragen deze in uw gebeden mee te nemen. Wij zoeken vanaf 1 juli 2020 een nieuwe voorzitter. Ondertussen zijn we hier al een jaar naar aan het zoeken en heb ik al diverse fijne gesprekken gehad met potentiële kandidaten. Helaas nog steeds zonder resultaat.

Normaal wordt het bestuur van Wijk Next vanuit de wijkkerkenraden vertegenwoordigd door 10 jeugdouderlingen en 4 jeugddiakenen. In totaal dus 14 jeugdambtsdragers. Op dit moment zijn dit er echter slechts 9!

We hebben het afgelopen jaar mooie ontwikkelingen gezien binnen het jeugdwerk en willen daar ook graag mee door gaan. Dit lukt alleen niet met de huidige bezetting. Wij zijn als gemeente met elkaar verantwoordelijk voor de geloofsontwikkeling van onze kinderen en jongeren. In de gesprekken welke ik heb gevoerd en de signalen die wij ontvangen maakt iedereen zich zorgen over de kerkverlating onder de jongeren. Laten we naast het uitspreken van onze zorg, het voordragen van onze jongeren in gebed nu ook de handschoen oppakken en onze verantwoordelijkheid nemen.

Vanaf komend seizoen zoeken wij dus nog VIJF jeugdambtsdragers en een voorzitter. Ben jij of ken jij degene die de handschoen oppakt, mail ons dan (next@hervormdvriezenveen.nl).

Naast al deze bestuurlijke vacatures zijn wij altijd op zoek naar vrijwilligers voor clubs, activiteiten en andere werkzaamheden. Ook hiervoor kun jij je aanmelden bij ons. Dit mag natuurlijk ook telefonisch via het mobiele nummer van Rianka.

Groeten,

Rick Keus