Aandacht gevraagd

Categories: Geen categorie

De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen die ertoe leidt dat in 2018 door de burgerlijke gemeente geen adreswijzigingen meer zullen worden verstrekt vanuit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) aan de kerken. Dat betekent dat er vanaf volgend jaar geen verhuizingen, overlijdens etc. meer door de overheid aan de kerkelijke gemeenten gemeld worden. Een direct gevolg daarvan zal zijn dat het adressenbestand van de kerkelijke gemeenten binnen de kortste keren ‘vervuild’ is. Er is een mogelijkheid om bezwaar tegen dit besluit aan te tekenen. Bij dezen zou ik u willen verzoeken om uw bezwaar tegen dit – voor de kerken – dramatische besluit kenbaar te maken aan de overheid. Dat vraagt een klein beetje inspanning van u, maar het is de moeite waard.

U gaat naar de site van de Protestantse Kerk in de Nederland: www.protestantsekerk.nl; vervolgens klikt u (bovenaan de webpagina) op het tabblad ‘Actueel’; daarna gaat u naar het item ‘Verlies leden niet uit het oog’ (d.d. 10 januari 2017). U kunt ook op deze pagina komen door op de homepage van de Protestantse Kerk op de link ‘SILA consultatie’ te klikken.

Eerst treft u enige informatie aan, daarna de link naar de site waarop u uw bezwaar kenbaar kunt maken: (https://www.internetconsultatie.nl/inschrijftermijnbrpvreemdelingen/reageren). Er is een duidelijke uitleg over hoe te handelen. Bij voorbaat hartelijk dank!

N.B. bovengenoemde internetsite lijkt op het eerste gezicht niet met het genoemde besluit te maken te hebben. Toch is dit de juist consultatie!