Mentorcatechese

Je hoeft het niet allemaal zelf te doen, je hoeft het niet alleen te doen. Samen, in de gemeenschap van gelovigen zoeken we onze eigen weg. Bieden we je een weg om met God te gaan.

Mentorcatechisatie
Je zit op de middelbare school. Voor het eerst of al een jaar of wat. Misschien ben je van kinds af aan wel vertrouwd met de kerk. Dan weet je dat bij de doop de ouders beloven hun kind wegwijs te maken in de bijbel en de kerk. Catechisatie is een hulpmiddel hierbij. Tijdens de catechisatie mag je zelf aan de slag. Wat betekent het voor jou dat je gelooft? Waarin geloof je eigenlijk? Kan of mag je dan niks meer en moet je van alles? Wat ervaar je in je gezin, bij vrienden, bij mensen om je heen van hun geloof? Wat wordt er van je gevraagd als je bij de gemeente, bij de kerk hoort?  Catechisatie biedt je de mogelijkheid je in deze vragen te verdiepen en voor jezelf uit te vinden hoe jouw relatie met God is of kan worden.

Mentorcatechisatie wordt op maandag en dinsdagavond gegeven in Stjäävelin, van 19:00 tot 20:00 uur. Na een introductie op het thema van de avond in de grote zaal, gaan we in vaste groepen uiteen door heel Stjäävelin. Dit jaar wordt de centrale introductie verzorgd door ds. Kranen en zijn per avond 8 of 9 mentoren aanwezig om de groepen te begeleiden. Het hele winterseizoen zijn we samengekomen, en 16 en 17 maart sluiten we het seizoen 2014-2015 af met een gezellige avond met film en patat.

Ds. Kranen ( ds.kranen@hervormdvriezenveen.nl) geeft graag meer informatie over mentorcatechese.