Aanvulling van bestuur bij de Akker

Categories: Algemeen

Bij
Christelijk Boekenhuis De Akker in Vriezenveen is opnieuw een nieuw bestuurslid benoemd, namelijk Aard Wessels. Aard is getrouwd met Johanneke, samen met hun 3 kinderen leven zij kerkelijk mee in Wijk West. Aard gaat zich bezig houden met professionalisering van de omzet vergroting bij vooral de grotere klanten, zoals kerken, scholen en andere instellingen. Het bestuur is hiermee weer compleet en bestaat daarnaast uit de volgende leden: Anneke Prinsen, Ada Koppelman, Couzijn Bos, Germa Brink, Johan Dubbink en Robert Zwijze.

Christelijk Boekhuishuis “De Akker”, Westeinde 305 in Vriezenveen, wordt beheerd door de “Stichting Christelijk Boekenhuis De Akker”. Deze stichting heeft als doelstellingen:
·         Evangelisatie, verbreiding van Gods Blijde Boodschap in Bijbel, boek, muziek en beeld;
·         Het bieden van een plaats voor rust, ontmoeting en verdieping voor zowel klanten als vrijwilligers. Daarnaast in werkritme, als mensen hun werk verliezen of juist weer aan het werk willen;
·         Winst uitkering als ondersteuning van goede doelen in Twenterand en omgeving, in overeenstemming met de christelijke doelstellingen, vanuit evangelisatie en diakonaat.

In de winkel zijn ruim momenteel ruim 60 vrijwilligers actief. Een groot aantal vrijwilligers staat één dagdeel per week in de winkel. Anderen helpen bij schoonmaak, administratie, voorraadbeheer of etalage-inrichting. Zo voorziet De Akker in werk en levensritme. Dankzij de vrijwilligers is het mogelijk om jaarlijks een deel van de winst uit te keren aan christelijke goede doelen. De Akker is ook een ontmoetingsplaats voor rust en ontspanning voor mensen die het Christelijk geloof willen beleven. Men kan dan ook gerust een kop koffie komen drinken en een gesprek voeren over alledaagse zaken die je bezig houden.