Avond over vluchtelingen werk – 14 februari

Categories: Algemeen,Vorming en Toerusting

De commissies Vorming & Toerusting van de Hervormde en Gereformeerde Kerk (PKN) in Vriezenveen, organiseren op Valentijnsdag dinsdag 14 februari in de Ontmoetingskerk een avond over Vluchtelingenwerk in Twenterand. De thema-avond gaat over vluchtelingen en asielzoekers en is gericht op het werk rondom vestiging, integratie en meedoen in onze samenleving.

In Twenterand zien we steeds vaker vluchtelingen verschijnen in de plaatselijke kernen. Eerder was er al een hartverwarmende tijdelijke opvang, waar veel vrijwilligers hulp aanboden, met zelfs een gastoptreden van de Vriezenveense Harmonie. Wat gaat vooraf aan hun komst en hoe kunnen ze worden opgevangen?

Op de thema-avond zijn te gast, als sprekers en gesprekspartners:

• Richard Okken en Lena Mirzoian van VluchtelingenWerk AZC Almelo
  • Cor Boes, coach vestiging VluchtelingenWerk Twenterand en voorzitter Stichting Steunfonds VluchtelingenWerk Twenterand,

Zij zullen het één en ander vertellen en ervaringen delen over hoe er gewerkt wordt met en voor vluchtelingen in Twenterand en omstreken. Een thema met zeer verschillende aandachtspunten en variërende standpunten. Ondanks de twijfels en zorgen rondom vluchtelingen staan ook velen klaar om hen te helpen en te verwelkomen. De avond vindt plaats in de Ontmoetingskerk, Schout Doddestraat 1, Vriezenveen om 20.00 uur, inloop met koffie en thee vanaf 19.45 uur