Centrale berichten kerkbode

Categories: Algemeen

Jubileum. Op 1 januari 2016 is het 25 jaar geleden dat Henk Linker als organist in dienst trad van de Hervormde Gemeente te Vriezenveen. Gedurende een kwart eeuw heeft hij tijdens de erediensten zijn bijdrage geleverd aan de liturgie. In de kerkorde wordt in de ordinantie over de eredienst expliciet melding gemaakt van de ‘kerkmusicus’. Dat geeft aan dat de taak van kerkmusicus een belangrijke taak is… ‘hij geeft leiding aan de gemeentezang en de verdere muzikale vormgeving van de eredienst’ (ord. 5-6-1).

We mogen ons als Hervormde Gemeente van Vriezenveen bevoorrecht weten met Henk op de orgelbank…. op voortreffelijke wijze geeft hij leiding aan de gemeentezang. Je merkt zijn kwaliteiten en vakmanschap als hij de voorspelen en de koralen in de juiste kerktoonsoorten speelt… als de akkoorden passen bij de tekst van de te zingen liederen.

Het is jammer dat hij op dit moment verstek moet laten gaan vanwege een blessure aan zijn hand, maar we hopen dat hij binnenkort de gemeentezang weer kan begeleiden. Daarbij spreken we de wens uit dat hij nog geruime tijd in de verschillende kerken in Vriezenveen zal mogen participeren in de liturgie.

1. Prins, preses Algemene Kerkenraad.