Collecte(-apps)

Categories: Algemeen

Er zijn verschillende manieren om te collecteren. Er wordt tijdens de kerkdiensten met collectezakken gecollecteerd, u kunt geld overmaken via de bank en er wordt gebruik gemaakt van collecte-apps. Binnen de Hervormde Gemeente Vriezenveen wordt gebruik gemaakt van twee collecte-apps, namelijk Scipio en Givt. We krijgen soms de vraag waarom we twee verschillende apps aanbieden en wat de verschillen zijn.
De Scipio-app wordt gebruikt als communicatiemiddel voor de Hervormde Gemeente Vriezenveen. U vindt daar de kerkdiensten, allerlei nieuwsberichten, de kerkbode en u kunt ook de toezegging voor Actie Kerkbalans doen. Voorwaarde hiervoor is wel dat u lid bent van onze gemeente en een account aanmaakt waarmee u kunt inloggen in de Scipio-app. Voorwaarde voor het geven voor de collecte binnen Scipio is ook dat u eerst een tegoed opwaardeert en van dat tegoed kunt u de collecte geven aan de verschillende doelen. Dit bedrag komt dan in z’n geheel ten goede van het doel.
De Givt-app is een algemene geef-app. Met deze app kunt u voor verschillende doelen geven. U hoeft hiervoor geen lid te zijn van de Hervormde Gemeente Vriezenveen. Het bedrag dat u geeft wordt achteraf van uw bankrekening afgehaald. De kosten van Givt zijn 6,5% van het bedrag dat u geeft. Dus wanneer u 5 euro geeft, dan is 4,675 euro voor het doel en 0,325 euro voor Givt.