Ds. Marco Batenburg nieuwe voorzitter IZB

Categories: Geen categorie

Ds. M.C. Batenburg uit Gouda is gekozen tot de nieuwe voorzitter van de IZB. Hij volgt ds. Johan Tekelenburg op, die na 12 jaar bestuurslidmaatschap zijn taak beëindigde. Marco Batenburg (42) is sinds september 2013 predikant van de wijkgemeente St. Janskerk in Gouda. Eerder diende hij de Hervormde gemeenten van Zalk en Veecaten (1999) en Waddinxveen (2004). Hij heeft tien jaar ervaring in het IZB-bestuur, onder andere als tweede voorzitter.

Doordat hij een jaar geleden terugtrad, kon hij op grond de statuten nu opnieuw voor een volle termijn worden gekozen. Voor ds. Tekelenburg (Reeuwijk) kwam er een einde aan een lange relatie met de IZB. 24 jaar geleden, in september 1991, begon hij als evangelist in Delft. Twaalf jaar later werd hij IZB-bestuurslid.

De IZB, de vereniging voor zending in Nederland die dit jaar 80 jaar bestaat, is actief binnen de Protestantse Kerk in Nederland. De organisatie adviseert kerkenraden en verzorgt vorming en toerusting aan gemeenteleden op het terrein van missionair werk. Ook is ze betrokken bij ca. 35 missionaire ‘oefenplaatsen’ in het land, waaronder enkele pioniersplekken in samenwerking met de afdeling Missionair Werk en Kerkgroei van de Protestantse Kerk in Nederland.

www.izb.nl