Gebed voor het jeugdwerk | HGJB

Categories: Gebedspunten

De HGJB zet zich ervoor in om jongeren van de gemeente bij Christus te brengen. Ze doet dat in afhankelijkheid van God, zonder wie ons werk geen zin heeft. Daarom vraagt ze om de volgende onderwerpen mee te nemen in het gebed.

• Dank voor alle VBW-activiteiten die in verschillende gemeenten zijn georganiseerd. Veel vrijwilligers hebben zich ingezet om kinderen een bijzondere week aan te bieden vol activiteiten. Bid dat het voor de kinderen en voor heel de gemeente tot zegen zal zijn.
  • Dank voor alle HGJB-vakanties waaraan veel kinderen, tieners en jongeren hebben deelgenomen. Dank ook voor alle inzet van de vrijwilligers. Voor veel jongeren is het een onvergetelijke ervaring geweest. Bid dat de bijbelstudies, het zingen, de goede gesprekken en de vriendschappen jongeren hebben geholpen om betrokken te blijven bij het geloof en de kerk.
  • Bid voor het nieuwe jeugdwerkseizoen dat van start gaat. Veel jeugdwerkactiviteiten zullen weer worden opgestart. Bid dat er veel kinderen, tieners en jongeren zullen aanhaken bij de verschillende jeugdwerkactiviteiten.
  • Dank voor de inzet van vele vrijwilligers in het jeugdwerk. Bid voor nieuwe inspiratie en motivatie om dienstbaar te zijn in de gemeente. Bid ook voor verbondenheid tussen jeugdwerkleiders, kerkenraad en gemeente, dat zij ervaren dat het jeugdwerk een gedeelde verantwoordelijkheid is.
  • Dank dat de HGJB DV in oktober weer het HGJB-Scholierenweekend mag organiseren. Bid om zegen voor dit weekend. Dat het weekend tieners mag toerusten in het leven met God en dat zij geïnspireerd worden om zich in te zetten in de gemeente.