HGJB nieuws

Categories: Algemeen

Last-minute HGJB-Scholierenweekend

Het kan nog nét: in de herfstvakantie mee met de HGJB. Een Scholierenweekend is een onvergetelijk tienerweekend vol plezier, geloof, sport, spel en nieuwe vrienden. Mét vrienden gaan is natuurlijk nog leuker. Tieners in huis? Doe hen dit bijzondere weekend cadeau.

Wie? Voor iedereen van 14-17 jaar. Wanneer? Vrijdag 16 t/m maandag 19 oktober. Waar? De Betteld in Zelhem. Meer informatie op de website van de HGJB.

Doe mee met ‘Mijn Toonhoogte’ en win een HGJB-vakantie!

Op de After Summer Praise is de nieuwe Op Toonhoogte gelanceerd onder het motto ‘Samen zingen in de kerk van nu’. Op Toonhoogte is dé bundel voor gezin, jeugdwerk en gemeente. De HGJB willen graag jongeren, ouderen, predikanten, clubs, scholen enzovoorts uitdagen een filmpje op te nemen met een nummer uit de nieuwe Op Toonhoogte. Iedereen mag meedoen. Neem je filmpje thuis op, of in de kerk, als vriendengroep, met je oma of predikant. De bedoeling is dat je een nummer uit de nieuwe Op Toonhoogte speelt, zingt of uitvoert en deze online deelt. Het filmpje met de meeste views wint één ticket voor een HGJB-vakantie in 2016. Veel succes! Meer informatie op hgjb.nl/OpToonhoogte.

Nieuw: basiscursus jeugdpastoraat

De HGJB heeft sinds deze week de basiscursus jeugdpastoraat op de markt gebracht. De HGJB wil met deze cursus jeugdpastors en jeugdleiders ondersteunen wat betreft jeugdpastoraat. De cursus is een welkome aanvulling op het aanbod van de HGJB. Rick van Elk, teamleider Advies, over de nieuwe cursus: “Met deze cursus voorzien we in een behoefte. Wij krijgen steeds vaker de vraag van jeugdpastors of we hen kunnen helpen met jeugdpastoraat. Ook jongeren kunnen worstelen met bijvoorbeeld eenzaamheid of rouw. Het is dan van belang dat een jeugdpastor hiermee weet om te gaan.” Meer info op www.hgjb.nl.