“Ik wens jou…” – verzoekprogramma

Categories: Algemeen

Vanaf woensdagavond 2 februari zijn we als het ware een soort YouTube-versie van de oude vertrouwde en bekende “Muzikale Fruitmand” gestart. Een programma van 19.00 tot 20.00 uur op het YouTube-kanaal van Wijk Zuid (www.youtube.com/c/aakerk) waarin we verzoeknummers laten zien en horen, die u zelf kunt aanvragen voor mensen dichtbij of ver weg die een hart onder de riem kunnen gebruiken. Een pastoraal omkijken naar elkaar in tijden dat er nog steeds kunstmatig afstand van elkaar moet worden gehouden. Dit programma zal vanuit de Aakerk worden gepresenteerd door ds. Rob Kranen in samenwerking met een (afwisselende) gast. Echter, hoewel door wijk Zuid georganiseerd, is dit programma gericht op de hele gemeente, wijk overschrijdend dus.

Hoe kunt u een lied voor iemand aanvragen? Ga daarvoor naar de website van wijk Zuid (www.hervormdvriezenveen.nl/wijk/wijk-zuid) en klik op de knop “Ik wens jou”. Er verschijnt dan een formulier dat u kunt invullen. Druk op de knop “verzenden” en uw aanvraag is verwerkt.

In dat formulier wordt gevraagd naar de reden waarom u dit lied voor de ander aanvraagt. We zullen hier in het programma alleen expliciet aandacht aan schenken, als degene voor wie het lied bestemd is, hier ook toestemming voor heeft gegeven. Daarom wordt u in het formulier ook gevraagd om een contactgegeven van degene voor wie het lied bestemd is. Wij nemen dan vooraf contact met hem/haar op, zodat hij/zij op de hoogte is van het verzoeknummer en toestemming kan geven voor het delen van informatie.

Op deze manier hopen we op een muzikale en geestelijke manier aan elkaar te denken, elkaar te bemoedigen, en Christus dichtbij te brengen bij wie dat een beetje extra kan gebruiken.

Rob Kranen