*Jongerendienst zondag 19 maart*

Categories: Algemeen,Jongeren

Aankomende zondag zal Johan Otten spreken in de jongerendienst. Johan zal het thema: ‘de Bijbel zegt NEE’ verder uitdiepen.  Johan Otten is predikant in Meppel.
De band Lucem Emittis Deus (LED) uit Groningen zal de dienst muzikaal begeleiden. Lucem Emittis Deus betekent: God zendt licht uit. Deze band staat voor oprechte aanbidding, kwaliteit en plezier!

De opbrengst van de collecte zal onder andere naar Werkgroep Oost-Europa gaan. Dit geld zal gaan naar Dominee Todor Bela uit Albiş, Roemenië, die momenteel in een pastorie van de kerk woont. Albiş heeft een kleine kerkelijke gemeente en daardoor zijn de inkomsten voor de familie Todor niet zo heel hoog. Voor hun oude dag is er een kleine flatwoning in Târgu Secuiesc. Deze woning hebben ze beetje bij beetje opgeknapt om er later te kunnen gaan wonen als ze met pensioen gaan en weg moeten uit de pastorie. Enkele weken geleden bleek er door een gesprongen waterleiding heel veel waterschade in hun woning te zijn. Jarenlang is er over gedaan om alles stukje bij beetje voor elkaar te krijgen en nu opeens zoveel schade. Een aansprakelijkheidsverzekering is er vaak niet.  Een enorme tegenslag. Zij blijven echter vertrouwen op God en verwachten en hopen dat het goed gaat komen. Ze vragen vooral om gebed, zodat ze kracht en hulp mogen blijven ontvangen. Willen jullie blijven bidden voor hen en met hen meeleven door te geven aan deze collecte? Alvast enorm bedankt!

Nieuwsgierig geworden naar wat Johan over dit thema zal vertellen of naar de muzikale kunsten van deze toffe band? Kom dan 19 maart naar de jongerendienst! 19.00u, Grote Kerk in Vriezenveen.