Opnieuw groei in 2015 bij Boekenhuis ‘de Akker’

Categories: Algemeen

Winst voor goede doelen

Maandag 4 januari 2016 hielden de Stichting Christelijk Boekenhuis De Akker en Stichting De Zaaier, te Vriezenveen, hun gebruikelijke nieuwjaarsbijeenkomst voor de vrijwilligers, staf en bestuur in CCK2. Naast een terugblik op het afgelopen jaar werd stilgestaan bij de het verder ontwikkelen van de webshop, de Faceboekpagina en de zeer geslaagde introductie van de Akkerspaarkaart.

Na de opening volgde het afscheid van twee vrijwilligers, ook werden zes nieuwe vrijwilligers voorgesteld, bij een goede opkomst van vrijwel alle vrijwilligers.

Het afgelopen jaar 2015 maakte de omzet en de winst van De Akker opnieuw een positieve ontwikkeling door ten opzichte van 2014 ; 6,6 % groei en in vrijwel alle productgroepen. In 2014 was dit vooral te danken aan nieuwe bijbel uitgaven van HSV-Studiebijbel en Bijbel in Gewone Taal. Afgelopen jaar was er groei in vrijwel alle categorieën. Wetenswaardigheden uit de winkel en tips voor de dagelijkse bedrijfsvoering werden uitgewisseld. Er werden diverse boekrecensies gedeeld. Door Marike Nijzink en Joke Fieten werd een workshop verzorgd over verschillende soorten kinderbijbels. Vrijwilligers werden geïnformeerd over de verschillen in achtergronden, vertaalkeuze en uitbeeldingen en waar je op kunt letten voor de verschillende leeftijdsgroepen en achtergronden. Op interactieve wijze werd daar in kleinere groepjes samen over doorgepraat.

Een groepsfoto en een informeel samenzijn vormden het slot van de nieuwjaarsbijeenkomst.

Afgelopen jaar werd uit het Akker- Ondersteuningsfonds een groot deel van de winst projectmatig uitgekeerd door giften aan 18 doelen te weten:

Bond tegen het vloeken, Stichting Ondersteuningsproject Roemenië, Vjenne goes Kenya, Hervormd Jeugdwerk Westerhaar, Operatie Mobilisatie, Stichting Kinderhulp Tsjernobylramp Wit-Rusland, Stichting lele Baratai-Roemenie, Jeugdclub ’t Anker- Aadorp, Commissie Kerk in Actie PKN Vroomshoop. Werkgroep Albanië, 40 jaar RK-koor Clavis, Reflection, Bijbelkring De Vriezenhof, Interkerkelijk Gemengd koor Vriezenveen, Dabar commissie ‘t Berkenven, Vakantie BijbelWeek Reflection, Stichting Helping hands-Israel, Stichting Volg mij-Vriezenveen.

Komend jaar zal dit opnieuw plaatsvinden. Kerkelijke groeperingen in Twenterand en omgeving worden hiervoor binnenkort benaderd. Meer info over de voorwaarden via www.akkerboek.nl