Uw Koninkrijk Kome; Bid voor vijf mensen in jouw omgeving

Categories: Algemeen,Vorming en Toerusting

Een van de mooiste dingen die je voor iemand in je omgeving kunt doen is voor die persoon bidden. Als we bidden, doen we dat met het oog op het Koninkrijk van God, dat mensen Jezus leren kennen. Hoewel het natuurlijk altijd goed is om voor iemand te bidden, vinden we het belangrijk hier extra aandacht voor te vragen in de periode tussen Hemelvaart en Pinksteren; een tijd waarin de discipelen vol verwachting uitkeken naar de komst van Gods Koninkrijk vanuit de hemel, met de komst van de heilige Geest.

Vanuit het initiatief ‘Thy Kingdom Come’, wat in de Anglicaanse Kerk is gestart, worden christenen wereldwijd opgeroepen om tussen Hemelvaart en Pinksteren te bidden om de komst van het Koninkrijk. De IZB sluit hier graag bij aan. Samen moedigen we christelijke gemeenten in Nederland en individuele christenen aan om te bidden voor hen die Jezus nog niet kennen. We willen je motiveren om tien dagen lang heel specifiek te bidden voor vijf mensen in jouw netwerk: een vriend of familielid, je naaste buren of een collega op je werk. Je bidt dat ze Jezus leren kennen.

Er zijn verschillende manieren waarop je mee kunt doen. Allereerst kan je het gebedsdagboek downloaden en deze eventueel printen. Met dit dagboek ontvang je elke dag een overdenking en een gebedspunt. Deze dagboekstukjes worden ook in de app IZB-Connect gedeeld, mocht je liever digitaal aanhaken. Wil je het simpel houden, print dan een boekenlegger voor in je Bijbel waarop je de namen schrijft van de vijf mensen voor wie jij bidt. Zo wordt je er bij je stille tijd doeltreffend aan herinnert.
Natuurlijk is het ook mooi om samen te bidden. Overweeg daarom je Bijbelkring of de gebedsgroep in jouw gemeente te vragen mee te doen en gezamenlijke gebedsmomenten te organiseren.

De IZB biedt voor de zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren, de zogenaamde Wezenzondag, een gebed aan dat in de kerk of thuis een handreiking geeft tot gebed. Daarnaast vind je op de website een voorbeeldliturgie voor een gebedsbijeenkomst in de kerk en is er kindermateriaal voor de 10 dagen tussen Hemelvaart en Pinksteren beschikbaar.

Doe mee! Bekijk verdere informatie en bestel of download het materiaal: www.izb.nl/uw-koninkrijk-kome.

Meld je via www.izb.nl/vandaag/izb-connect aan voor de gratis Connect app en ontvang tussen 18 en 28 mei 2023 dagelijks een reminder voor jouw gebed.