Waypoint Twenterand

Categories: Algemeen

Geachte lezers,

Waypoint Twenterand Verslavingszorg en preventie

In het begin van 2014 is er vanuit het Diaconaal Platform Twenterand een werkgroep gevormd om de mogelijkheden van verslavingszorg in Twenterand te onderzoeken. Hieruit is in de loop van het afgelopen jaar Stichting Waypoint Twenterand ontstaan.

Waypoint Twenterand wil – met de steun vanuit de kerken in Twenterand – de verslavingsproblematiek onder jongeren binnen verschillende kernen van de gemeente actief aan pakken. Er is een bestuur gevormd om de plannen vorm te geven. Er wordt volop gesproken met diverse instanties over vormen van samenwerking. Ook is de werkgroep actief bezig geweest met het werven van financiële middelen en het vinden van een geschikte locatie voor het werk. Dit laatste is inmiddels gelukt, want vanaf januari 2015 gaat Waypoint Twenterand  van start aan de Amerikalaan 3 te Vroomshoop.

Samenwerking met Tot Heil des Volks
Waypoint Twenterand is opgezet in samenwerking met Stichting Tot Heil des Volks. Onder verantwoordelijkheid van deze stichting zijn er ook al Waypoint-vestigingen actief op Urk en in Kampen.

De ‘Waypoint-formule’
Waypoint Twenterand is er voor jongeren die door drugs en/of alcohol in de problemen raken. Waypoint gelooft in de kracht van een preventieve aanpak door middel van voorlichting, straatwerk en het bieden van dagbesteding. Daarnaast wil Waypoint Twenterand ook de ouders en andere betrokkenen ondersteunen en begeleiden. Wanneer nodig helpt Waypoint bij het vinden van geschikte hulp en opvang en blijft zij de jongeren ondersteunen. Ook investeert Waypoint in lokale samenwerking,   bijvoorbeeld met andere hulpverleners, kerkelijk werkers, schoolbesturen, gemeentelijke instanties en (sport)verenigingen. Waypoint gaat ervan uit dat de lokale gemeenschap nodig is om de verslavingsproblemen onder jongeren het hoofd te bieden.

Steun ons werk!

U begrijpt dat om dit werk te kunnen doen er mensen nodig zijn. Zonder vrijwilligers en gebed kunnen we niet. Mochten er mensen zijn die als vrijwilliger bij Waypoint Twenterand aan het werk willen, dan zouden we graag met hen in contact komen. In het bijzonder willen we u vragen om voor Waypoint Twenterand en de verslaafde jongeren in Twenterand te bidden. Daarnaast  willen we u vragen om dit werk financieel te ondersteunen.
Uw gift is van harte welkom op IBAN-nummer NL34INGB0000104944 ten name van Stichting Tot Heil des Volks in Amsterdam onder vermelding van ‘Waypoint Twenterand’.

Waypoint Twenterand

P/a. dhr. P. Eleveld