Berichten Algemene Kerkenraad

Categories: Algemeen,Algemene Kerkenraad

Ambtsjubileum. Op D.V. maandag 13 juni a.s. is het 40 jaar geleden dat ds. J.W. Goossen in het ambt van predikant bevestigd werd. Graag willen we als Hervormde Gemeente te Vriezenveen hem – en zijn vrouw – van harte gelukwensen met dit ambtsjubileum. We zijn dankbaar voor de tijd dat ds. Goossen hier in Vriezenveen in het ambt werkzaam is geweest. Daarnaast heeft hij tal van andere taken vervuld buiten de gemeente en daarmee invulling gegeven aan de roeping om de kerk in haar geheel te dienen (o.a. in de Classis en in het bestuur van de I.Z.B.). We wensen ds. en mevr. Goossen van harte Gods zegen toe voor de toekomst en dat het hem nog geruime tijd gegeven wordt om als dienaar van het Woord in de kerk te arbeiden.

Open ambtsdragersvergadering. De open ambtsdragersvergadering wordt dit jaar – in tegenstelling tot eerdere berichten – op D.V. 5 oktober gehouden. Die avond hoopt prof. dr. H. Selderhuis onze gast te zijn en het jaarthema ‘Refo 500/500 jaar protestant’ voor ons in te leiden. Hij is één van de voortrekkers die de herdenking van ‘500 jaar Reformatie’ (in 2017) vorm en inhoud geven. Tussen oktober 2016 en oktober 2017 zullen er op tal van plaatsen in Nederland activiteiten ontplooid worden om het belang van de Reformatie voor de tijd van nu voor het voetlicht te halen. We zijn bijzonder blij dat prof. Selderhuis naar Vriezenveen komt! Evenals andere jaren zijn naast de ambtsdragers ook gemeenteleden van harte welkom… reserveert u/reserveer jij de datum alvast in de agenda.