Collecte 20 en 27 maart

Categories: Algemeen,Diaconie

Zondag 20 maart: Collecte Oekraïne

De oorlog in Oekraïne betekent onbeschrijflijk veel leed voor de mensen daar. Ons hart en onze gebeden gaan naar hen uit!

Kerk in Actie geeft via lokale kerken en partnerorganisaties in Oekraïne hulp aan de vele vluchtelingen, die op zoek zijn naar veiligheid in de buurlanden. De kracht van kerken is dat die overal onderweg opvangmogelijkheden hebben. In elk dorp zijn er plekken ingericht voor onderdak en wordt er voedsel en kleding uitgereikt.

Uw steun voor de slachtoffers van het oorlogsgeweld is hard nodig. Met uw bijdrage steunt u de noodhulp van Kerk in Actie en krijgen vluchtelingen een slaapplaats en een noodpakket met voedsel, zeep, handdoek en een slaapzak.

U kunt uw gaven geven in de kerk, via Givt of via ons bankrekeningnummer onder vermelding van: Oekraïne.

Familie Nijzink in actie voor Oekraïne!

Zodra de oorlog in Oekraïne begon, is de familie Nijzink begonnen met het inzamelen van spullen voor CRR – Christian Refugee Relief (www.christianrefugeerelief.com). Hier staat ook welke spullen er ingezameld worden. In het begin werden de spullen bij hun thuis onder de carport verzameld, maar al snel bleek die ruimte te klein. Met hulp van andere leden van Hervormd Vriezenveen is er opslagruimte beschikbaar gesteld voor de inzameling. Dit is het gebouw van voormalig boekhandel de Jong.

Elke donderdagavond en zaterdag is de familie Nijzink daar aan het inzamelen en sorteren. Hier kunnen ze uiteraard hulp bij gebruiken van gemeenteleden. De diaconie wil graag helpen bij het inplannen van hulp. Wilt u helpen sorteren en inzamelen op donderdagavond tussen 18.30 – 20.30 of op zaterdag van 10.00 – 14.00 uur? Meld je dan aan via de app bij Josien Waterink (0620626545).

Zondag 27 maart: Collecte Waypoint / BOOT / Manna

Op zondag 27 maart is de collecte van de diaconie bestemd voor de lokale organisaties Waypoint, BOOT en Manna, samen Vroeg Signaleren Twenterand.
VroegSignaleren Twenterand is een initiatief van stichting Boot, stichting Manna en stichting Waypoint Twenterand. Deze stichtingen hebben de handen ineen geslagen om op een informele manier bewustwording en openheid te creëren bij inwoners van Twenterand. Met dit project willen zij kennis delen omtrent het vroegtijdig signaleren van schulden, armoede en verslaving. Zowel offline als online.

VST biedt de kennis aan in een online kenniscentrum en organiseert, online en offline, trainingen op het gebied van armoede, schulden en verslaving. Onderwerpen waar nog steeds een groot taboe op ligt. Dit taboe zorgt ervoor dat veel mensen niet op tijd aan de bel (durven) trekken; bang voor veroordeling. Dit taboe willen ze doorbreken en ze willen deze mensen de mogelijkheid geven om (anoniem) eerder hulp in te schakelen. door het geven van trainingen en het delen van kennis en materialen willen ze een beweging op gang brengen van inwoners van Twenterand die hulp durven vragen en durven aanbieden!