Cross Over dienst

Categories: Activiteiten,Algemeen

Op zondagmorgen 12 november om 11:00 uur hopen we weer onze volgende Cross Over dienst te hebben in CCk2. Dit keer met dominee Almatine Leene. Almatine is een Nederlandse theoloog en schrijver en is bekend als de eerste vrouwelijke predikant binnen de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt. Ook was zij in het seizoen 2020-2021 Theoloog des vaderlands.

We hopen met Almatine samen na te denken over het thema ‘leiderschap in de kerk en samenleving’. Dit houdt allereerst in dat we nadenken over een vraag als ‘hoe ben je een christen op deze aarde in het perspectief van Gods komende Koninkrijk?’. Vervolgens staan we meer specifiek stil bij wat het betekent om dienend leiding te geven in de samenleving en kerk. Wat heb je er persoonlijk voor nodig om dat vol te houden en is leidinggeven in de kerk iets voor zowel mannen als vrouwen? Mooie vragen om samen bij stil te staan in deze dienst die begeleid wordt door onze eigen Cross Over band.

Tijdens de dienst is er kinderoppas voor de allerkleinsten (0-4 jaar) en nevendienst voor kinderen in de basisschool leeftijd (5-12 jaar). Voor aanvang van de dienst is er koffie en thee (en ook na afloop). Na de dienst is er aansluitend ook nog community met soep, broodjes en gezelligheid tot een uur of 13:45 uur. Allemaal van harte welkom bij de dienst en/of community.

Cross Over Kernteam