diaconie collecte 30 april en 7 mei

Categories: Diaconie

30 april 2023

De diaconie collecte voor zondag 30 april is bestemd voor Joyce en Aldenito Dollen in Brazilië

Onze “eigen” Joyce en Aldenito wonen en werken op het wijkcentrum Casa Luzeiro. Dit centrum ligt aan het begin van de grootste sloppenwijk van Belo Horizonte, met 46.000 inwoners. In Brazilië is het de op één na grootste sloppenwijk.

Ze werken samen met kerken van Belo Horizonte, om zo christenen te betrekken in het zegenen van deze achterstandswijk door het organiseren van kinderprogramma’s. Ze zoeken samenwerking met de kerken van de sloppenwijk om zo te evangeliseren onder de bevolking en een blijvende positieve verandering tot stand te brengen. Ze werken samen met een basisschool die gebruikt maakt van de kwaliteiten van onze kinderwerkers en onze faciliteiten gebruikt zoals het sportveld en het speeltuintje.

7 mei 2023

Deze collecte staat in teken het van het project 10: 27 van de GZB voor Noodhulp en wederopbouw.
Op deze zondag na Bevrijdingsdag vraagt project 10:27 uw aandacht voor slachtoffers van noodsituaties in de wereld. Partners van de GZB / Project 10 27 vragen regelmatig om hulp als zij worden geconfronteerd met oorlog en geweld en natuurrampen. Project 10 27 zal voor de bestemming van deze collecte bij de actualiteit aansluiten.