Diaconie collecte van zondag 24 september. Noodhulp “Aardbeving Marokko”

Categories: Algemeen,Diaconie

Marokko is getroffen door een verwoestende aardbeving. Steden en dorpen zijn weggevaagd, en er zijn veel slachtoffers en vermisten. Deze tragedie raakt ons diep, mede omdat de Protestantse Kerk al jarenlang een bijzondere relatie onderhoudt met verschillende partners en gemeenschappen in Marokko en met de Marokkaanse gemeenschap in Nederland.

In deze moeilijke tijden willen we onze handen uitstrekken in verbondenheid, broederschap en steun vanuit de Protestantse Kerk in Nederland naar onze vrienden in Marokko en hier in Nederland.

Kerk in Actie zal in Marokko samenwerken met twaalf protestantse kerken, onder andere in Marrakech. Graag delen we hun oproep om bij te dragen aan noodhulp: voedselpakketten, medische hulp en onderdak.

Naast financiële steun willen we u vragen de getroffenen te steunen met gebed.