Diaconie collecte van zondag 8 oktober. Noodhulp “storm in Libië”

Categories: Algemeen,Diaconie

Meedogenloos en ongekend hard troffen twee natuurrampen het noorden van Afrika: eerst de aardbeving in Marokko en slechts een paar dagen later de allesverwoestende storm in Libië.

Er zijn steden en dorpen weggevaagd. De treurige teller staat op vele duizenden doden, gewonden en vermisten. Minstens zoveel mensen zijn hun huis kwijt, dakloos en ontheemd. De ontreddering en het verdriet zijn met geen pen te beschrijven.

Kerk in Actie helpt wereldwijd mensen in nood.  In het rampgebied in Libië helpt Kerk in Actie via een Deense humanitaire organisatie. Omdat de waterleidingen kapot zijn, is er dringend behoefte aan water. Maar ook hier zijn voedsel, kleding en bijvoorbeeld luiers nodig.

Vrijmoedig vragen we u om bij te dragen aan de noodhulp.. Kunt u wat missen, geef dan voor de slachtoffers.

Hartelijk dank namens de diaconie!