Kerst 2021 | Collecte voor het Werelddiaconaat | Zorg voor kwetsbare mensen in Mozambique

Categories: Algemeen,Diaconie

Op zaterdag 25 en zondag 26 december a.s., Eerste en Tweede Kerstdag, wordt in onze gemeente een collecte voor Project 10 27 gehouden. De opbrengst is bestemd voor zorg voor kwetsbare mensen in Mozambique.

Ruim één op de tien inwoners van Mozambique is besmet met het Hiv-virus. Om hier iets aan te doen is de Hervormde kerk van Mozambique jaren geleden een preventieprogramma gestart. Honderden vrijwilligers zetten zich hiervoor in. Inmiddels is het programma uitgebreid en worden ook andere mensen geholpen met medicatie, advies of voedsel.

Honderden vrijwilligers in de Tete provincie zetten zich in om voorlichting te geven, zieken te bezoeken en hen te bemoedigen. Hierbij worden ca. 85.000 mensen bereikt in een gebied waar nauwelijks anderen actief zijn. De Bijbelse normen en waarden spelen in de voorlichting een grote rol. In het programma wordt nauw samengewerkt met lokale kerken, scholen en andere lokale organisaties.

Geef gul in de collecte of maak een kerstgift over op NL29 INGB 0000 0280 16 ten name van Project 10 27, onder vermelding van MZ.1.101 / MZ.1.103 – Mozambique.

Hartelijk dank!

Project 10 27 – De naam van het diaconale programma van de GZB is ontleend aan Lukas 10 vers 27, waarin we worden opgeroepen God lief te hebben boven alles en de naaste als onszelf.