Kort verslag kerkenraadsvergadering9 maart 2023

Categories: Wijk-Oost

Opening, schriftlezing en gebed.

De voorzitter heet iedereen hartelijk welkom. Vervolgens geeft hij het woord aan br. J.A. Kelder in verband met de bespreking van hoofdstuk 9 van het boekje “Een voortreffelijk werk”. In dit hoofdstuk gaat het over het jeugdwerk. We zingen Psalm 119 vers 1 en 5. Hierna gaat br. Kelder voor in gebed en vervolgens geeft hij uitleg over het jeugdwerk in het algemeen en hoe dit in onze kerkelijke gemeente wordt vormgegeven. Hij verwoord de missie en visie zoals die door het jeugddiaconaat zijn geformuleerd en geeft daarop een verdere toelichting. Het doel van de jeugddiakenen is dat het jeugddiaconaat vormgegeven wordt vóór en dóór jongeren.  Daarna zijn we met elkaar in gesprek gegaan over enkele vooraf geformuleerde vragen. Hierbij kwam onder andere de vraag aan de orde: Hoe ziet u de taak van de jeugdouderling en jeugddiaken?

Bespreking rapport Feenstra.

Op basis van de meningen over dit rapport zoals die tijdens de vorige vergadering zijn uitgesproken hebben we de hoofdpunten daaruit benoemd en daarover met elkaar verder gesproken.

Leidend was de vraag hoe samenwerking met andere wijken concreet gestalte kan krijgen. Ook is gesproken over de voor- en nadelen die wij zien in de door de heer Feenstra voorgestelde wijkindeling.

Jaargesprek met ds. Prins.

Aan het jaargesprek met de predikant dat, D.V. in juni 2023 gehouden wordt, zullen de broeders J. Teunis, F. Koerssen, G. de Wilde en H. Harms deelnemen.

Gemeentedag Pollenkerk

Het is de bedoeling om deze dag op D.V. zondag 24 september te houden. Er is een kleine commissie gevormd die deze dag samen met ds. Prins zal voorbereiden. De commissie bestaat uit de broeders N.J. Koerssen, J.A. Kelder en H. Harms.

Mededelingen kerkenraad.

Op D.V. zondag 2 april zullen in de ochtenddienst in de Grote Kerk enkele jongeren belijdenis van het geloof afleggen. In deze dienst zal ds. Prins voorgaan.

Sluiting, dankgebed.

Broeder J.H. Dekker gaat voor in dankgebed. Hierna sluit de voorzitter de vergadering.

1. Harms, scriba.