LEGER DES HEILS CONCERT GROTE KERK & VRIEZENHOF

Categories: Activiteiten

Op zaterdagavond 10 februari vindt er in de Grote Kerk van Vriezenveen een concert plaats van de Amsterdam Staff Songsters van het Leger des Heils. Dit concert wordt gegeven in samenwerking met het Christelijk Mannenkoor Vriezenveen en een samengesteld ‘Gelegenheidscombo Vriezenveen.

Iedereen is welkom bij het concert dat zal plaatsvinden in de Grote Kerk, Westeinde 39, 7671 GM Vriezenveen vanaf 19.30, inloop vanaf 19 uur.
Het Leger des Heils wil op deze  manier donateurs, vrijwilligers en collectanten bedanken voor de jaarlijkse bijdragen, die uit heel Twenterand worden ontvangen.
Voorafgaand aan het concert treedt het koor gedurende de middag vanaf 15 uur ook al op in Woon-en Zorg centrum De Vriezenhof, waar ook bewoners van omliggende appartementencomplexen hartelijk welkom zijn.

Amsterdam Staff Songsters Leger des Heils
De Amsterdam Staff Songsters is het nationale koor van het Leger des Heils, samengesteld uit Leger des Heils soldaten uit heel Nederland. Eén keer per maand trekt het koor een weekend het land in om naast concerten en erediensten ook optredens te verzorgen in gevangenissen, verzorgingstehuizen, opvangcentra en andere instellingen. Het brede repertoire bestaat zowel uit eigen liederen van het Leger des Heils en andere christelijke liederen en is zowel Nederlands als Engelstalig.

Christelijk Mannenkoor Vriezenveen
Het Christelijk Mannenkoor is al actief sinds 1930 en staat  o.l.v. Wim van Lenthe, als dirigent en pianist. Het Mannenkoor repeteert wekelijk op dinsdagavond vanaf 19.00 uur tot 21.30 uur in de Suite achter de Grote Kerk. Nieuwe leden zijn hartelijk welkom, ook om een keer kennis te maken. Het Mannenkoor zingt hoofdzakelijk Nederlandse geestelijke liederen, maar daarnaast ook anderstalige songs.

Samengesteld gelegenheids -combo Vriezenveen
Het combo bestaat uit diverse leden die betrokken zijn bij de kerken in en rondom Vriezenveen. Het repertoire van het combo bestaat uit zowel moderne als oudere vertrouwde christelijke liederen.