Nieuw gespreksmateriaal over kerk-zijn

Categories: Algemeen,Gemeente,Wijk Next

Waarom zijn we kerk? Wat missen we nu we maar beperkt kunnen samenkomen? Vragen die steeds dieper doordringen nu onze bestaande vormen van kerk-zijn onder druk staan. De GZB, IZB en HGJB zijn daarom een campagne gestart om samen na te denken over de kern van kerk-zijn in deze tijd. Om een goed gesprek in gemeenten te stimuleren, is een aansprekend aanbod van video- en gespreksmateriaal ontwikkeld.

Hoe houden we het vuur brandend? Hoe houden we elkaar vast? Hoe houden we jongeren betrokken? Om deze en andere vragen draait in een serie korte video’s die in de afgelopen weken speciaal voor deze campagne is opgenomen. Bij elke video worden een aantal gespreksvragen aangereikt, maar ook verwerkingsvormen om het thema concreet te maken voor de eigen gemeente. De drie organisaties hopen dat dit materiaal bijdraagt aan de zoektocht naar nieuwe wegen om samen kerk te zijn in deze tijd. Het materiaal kan in kleine groepen, maar ook tijdens andere (online) bijeenkomsten gedeeld worden.

Kijk voor meer informatie op de website www.daaromzijnwekerk.nl. Op Hervormingsdag 2020 verschenen ook 95 stellingen die gebruikt kunnen worden om het gesprek op gang te brengen.

Noot voor de redactie:

• Voor meer informatie: neem contact op met ds. Sjaak van den Berg (directeur-bestuurder IZB), te bereiken op 06-12 63 36 45
  • Gespreksmateriaal: download hier
  • Werkblad/poster met  95 stellingen: download hier