Opendagen Theologische Vorming Gemeenteleden

Categories: Activiteiten,Algemeen,Vorming en Toerusting

De cursus Theologische Vorming Gemeenteleden (TVG) heeft bij veel gemeenteleden een bekende klank, velen hebben deze 3 jarige cursus gevolgd en meerderen volgen nu nog het vierde jaar. Dit kun je eindeloos blijven doen.

Andere gemeenteleden hebben de naam wel gehoord, maar denken de tijd er niet voor te hebben. Druk, druk, druk. Tegenwoordig heeft iedereen weinig tijd en is men altijd druk.  Maar wanneer je de cursus niet hebt gevolgd, weet je niet wat je mist! Je kunt hiermee je geloofsleven verrijken.

De cursus omvat 8 vakken, zoals Oude Testament, Nieuwe Testament, Ethiek, Pastoraat,  Gemeente opbouw, Kerkgeschiedenis, Dogmatiek en Catechetiek.  Tijdens de lessen is het niet alleen kennis tot je te nemen, maar ook samen over je geloof praten en van elkaar leren. Het samen zijn en samen uit de bijbel lezen en bespreken is heel waardevol. Deze opmerkingen krijgen we heel vaak terug van de cursisten.

De lessen zijn op zaterdagmorgen om de twee weken, vanaf eind augustus/begin september tot mei. Elke morgen zijn er 3 lessen van een uur, met daarbij een koffiepauze van een kwartier. De ochtend begint om 09.00 uur en duurt tot 12.15 uur.

De lessen worden gegeven in het kerkelijk centrum Sion aan de Johan Vermeerstraat 2 in Rijssen. De cursus begint dit jaar DV. 31 augustus 2024, van harte welkom op deze nieuwe cursus.

Verdere informatie staat op de website van Hervormd Rijssen, te bereiken via: http://tinyurl.com/TVG-Rijssen .  (mocht de link niet werken, kopieer deze dan in je zoekbalk)

Op deze site staat ook een filmpje, dat inzicht geeft hoe het gaat op een cursusmorgen.

Lijkt het je iets, of heb je door bovenstaande al belangstelling, dan kun je op 23 maart of 6 april een open les volgen. Op DV 23 maart 2024 worden de lessen, Nieuwe Testament, Gemeente opbouw en Kerkgeschiedenis gegeven. Op DV 6 april 2024 worden de lessen Dogmatiek, Ethiek en Gemeenteopbouw gegeven.

Wil je meer informatie, dan kun je contact opnemen met de cursusleider, ds. Karel Hazeleger, telefoon 0546-625223; email: k.a.hazeleger@hetnet.nl

Ook bij de secretaresse, mevrouw Ria Harbers kun je verdere informatie verkrijgen. Zij is te bereiken op telefoon  06- 20581532; email tvgrijssen@gmail.com .

Wil je je opgeven voor de open dag of cursus, neem dan contact op met Ria Harbers.