SAMEN ONDERWEG NAAR PASEN!

Categories: Activiteiten,Algemeen,Vorming en Toerusting

In de 40 dagen tijd voor Pasen en rondom de Stille Week en diverse kerkelijke Paasvieringen zijn er allerlei activiteiten vanuit de Hervormde Gemeente. Iedereen is uiteraard hartelijk welkom om mee te vieren en te gedenken onder de noemer: Samen onderweg naar Pasen!

Voor de basisscholen is er een gratis thema-werkblad van Petrus4Kids van de landelijke PKN, met allerlei puzzels met als thema: Kom mee naar Jezus- Het gaat over de ontdekkingsreis van Filippus en Nathanael vanuit het Evangelie van Johannes. Dit gaat uit van Kliederkerk.nl en is goed bruikbaar in de 40-dagen tijd met onder andere een recept voor sneeuwballetjes, puzzels en leuke ideeën over horen, zien en bidden.

Tijdens de wekelijkse markt op D.V. woensdag 27 maart is er van 10-12 uur Open Kerk in de Grote Kerk, met ruimte voor gesprek, koffie, thee en/of gebruik van een Stilte centrum voor meditatie en gebed. Het gratis magazine Petrus is ook voor u beschikbaar.

Tijdens de Stille week vanaf 23 maart staat er voor de Grote Kerk een Wit Kruis met brievenbus, met ruimte voor gebedsintenties. U kunt hier uw zorgen, teleurstellingen, dankbaarheid of verdriet op papier inleveren voor de gebeden in de erediensten en vieringen rondom Pasen. Zo geven we aan dat we er niet alleen voor staan, maar mogen delen met God en met onze naaste. Gezegende Paasdagen- de Heer is waarlijk opgestaan!