SOLIDARITEITSKAS 2022

Categories: kerkrentmeesters

Eind maart wordt het bedrag voor de Solidariteitskas geïnd bij degenen die een machtiging voor automatische incasso hebben afgegeven. Bij degenen die hiervoor geen machtiging hebben afgegeven, wordt een brief bezorgd met de vraag om bij te dragen aan de Solidariteitskas. In deze brief ook het verzoek om zo mogelijk voor volgend jaar een machtiging in te vullen. Dat is gemakkelijk voor u en voor ons en het is kostenbesparend.

Als kerkelijke gemeente willen we in onze woonplaats een vindplaats van geloof, hoop en liefde zijn. Een plek waar je God kunt ontmoeten, waar mensen naar elkaar omzien en van betekenis kunnen zijn voor hun omgeving. Om nieuwe plannen te kunnen uitvoeren, zijn niet alleen ideeën en mensen nodig, maar ook financiële middelen. En dat is nu net waar het bij sommige gemeenten aan ontbreekt. Deze gemeenten kunnen een beroep doen op de Solidariteitskas van de Protestantse Kerk.

Gemeenten helpen elkaar
De Solidariteitskas is ingesteld vanuit de gedachte dat gemeenten elkaar helpen en ondersteunen om levendig en krachtig in de wereld te staan. Kerken uit het hele land dragen een vast bedrag per belijdend lid bij. Wij vragen u om een bedrag van € 10,- waarvan  € 5,- wordt afgedragen aan de Solidariteitskas. Het bedrag dat overblijft, is bestemd voor onze eigen gemeente. Doet u mee? We rekenen op uw solidariteit en bijdrage!