Taizéviering 10 maart

Categories: Activiteiten

Op zondag 10 maart om 19.00 uur wordt er in de Ontmoetingskerk weer een viering in de sfeer van Taizé gehouden.

Het thema  voor de viering is ‘licht ontvangen, licht doorgeven’.

Waar zouden we zijn zonder licht.
Zonder licht is er geen leven meer.
Letterlijk niet, maar geestelijk ook niet.

Een viering in Taizé is anders dan in een gewone kerkdienst. Dat wil zeggen: het is een viering waarin gebed, meditatie en muziek centraal staan. Het is een viering van bezinning en inspiratie. Om even tot jezelf te komen en stil te worden. In plaats van een overdenking door een voorganger is er midden in de viering een stilte. De liederen zijn kort en worden vaak herhaald om zo de betekenis van tekst en muziek tot je door te laten dringen.

Aan de viering zullen meewerken: Dineke de Lange en Arie Willigenburg (lezingen),

Rianne Hoff (klarinet), Elise Klinkien (fluit) en Gonny Nijmeijer (vleugel).

Na de viering is er alle gelegenheid om onder het genot van een kopje koffie, thee of een glas fris elkaar te ontmoeten. Van harte welkom!