Tijdelijke sluiting van kerkgebouwen

Categories: Algemeen,Algemene Kerkenraad

In verband met de extreem gestegen energiekosten heeft de Algemene Kerkenraad besloten tot een noodmaatregel. In de maanden januari , februari en maart worden 3 kerkgebouwen tijdelijk gesloten en wordt de verwarming uitgezet. Dat bespaart ongeveer 35.000 euro aan energiekosten.

Het betekent dat m.i.v. zondag 1 januari 2023 de Westerkerk, de Aakerk en de Pollenkerk tijdelijk worden gesloten. De kerkdiensten worden verplaatst naar de Grote Kerk.

Er worden dan twee ochtenddiensten na elkaar gehouden, om 9.00 uur en om 11.00 uur, waarin de wijkgemeenten om de beurt dienst doen. De middag- en avonddiensten blijven onveranderd.

Naast de Grote Kerk blijven CCK2 en Stjaavelin wél open voor zondagse en doordeweekse activiteiten.

Het doet ons allemaal pijn dat de omstandigheden ons ertoe dwingen deze besluiten te moeten nemen. We vragen hiervoor uw begrip