Vorming Dagelijks Bestuur

Categories: Algemeen,kerkrentmeesters

We zijn de laatste weken druk aan het werk geweest om een nieuw (interim) Dagelijks Bestuur te vormen voor het College van Kerkrentmeesters.

We zijn blij en dankbaar dat we kunnen melden dat we Klaas Pool bereid hebben gevonden om het voorzitterschap op zich te nemen. Inmiddels kunnen we melden dat Klaas zijn benoeming als ouderling-kerkrentmeester heeft aanvaard. D.V. 20 augustus a.s. hoopt Klaas in de ochtenddienst  in de Grote Kerk bevestigd te worden. (zie hiervoor ook de berichtgeving onder wijk Midden)

Daarnaast zijn we nog op zeer korte termijn op zoek naar een penningmeester. Hiervoor zijn al wel de nodige lijnen uitgezet, maar deze hebben nog niet geleid tot een concreet resultaat.

Vanuit de kerkrentmeesters heeft Lida van Losser aangegeven dat ze op interim-basis de rol van secretaris op zich wil nemen. We gaan wel op zoek naar een nieuwe secretaris, maar dit heeft een iets lagere prioriteit. We vragen jullie gebed in deze situatie, zodat we samen mogen bouwen aan Gods Koninkrijk.

Verkoop kerken

De Aakerk is verkocht aan de Gereformeerde Gemeente Wierden. De overdracht zal plaatsvinden medio 2024, maar in de komende zomermaanden zullen zij de Aakerk al huren voor hun middag- en avonddiensten en een psalmzangavond.

Met betrekking tot de verkoop van de Westerkerk is inmiddels een positief bericht ontvangen van het CCBB (Classicale College voor de Behandeling van Beheerszaken). Hiermee is de verkoop van de Westerkerk ook definitief. De overdracht van de Westerkerk zal eveneens medio 2024 plaatsvinden. Het gebied van de Westerkerk wordt bestemd voor woningbouw.

Voor de Pollenkerk was afgelopen maand de inschrijving. Er was 1 inschrijving. Aangezien de bieding behoorlijk lager was dan de taxatiewaarde hebben we besloten om niet te gunnen. De Pollenkerk zal opnieuw in de verkoop worden gebracht.

Aanbesteding MFC met kerkzaal

De aanbesteding van het MFC met kerkzaal heeft positief uitgepakt. Op basis van de eerste uitkomsten van de berekeningen lijkt de verwachting gerechtvaardigd dat het MFC met kerkzaal gerealiseerd kan worden. Nadere informatie volgt na definitieve besluitvorming in de Algemene Kerkenraad van 6 september a.s.

Met vriendelijke groet,

Lida van Losser