Zending in Lockdown- Geluk in Peru

Categories: Gebedspunten,Zendingswerk

Gericht op Pinksteren is de GZB een landelijke campagne gestart
De GZB nodigt gemeenten uit om met de wereldkerk vanuit dat verlangen met elkaar op weg te gaan naar Pinksteren. Om het vuur van het geloof te laten aansteken en zelf ook door te geven. Onder het motto ‘Houd het vuur brandend’!
Vuur staat voor warmte, voor gezelligheid, voor energie. Juist dat wordt in de Corona periode vaak gemist. Het verlangen om elkaar weer te ontmoeten, juist als kerk. Vuur staat ook voor geloof, voor de Geest. Dat is nodig om samen weer aangewakkerd te worden en te horen hoe God met Zijn Geest werkt in deze wereld en zijn kerk.

Op DV zaterdag 15 mei is hiervoor een online event, aanmelden kan via www.gzb.nl/ pinkstercampagne. Daar vindt u ook de diverse nieuwsbrieven van zendingswerkers, bv van de familie Van der Maas in Albanie en van de familie Geluk in Peru. Zij vragen ons om voorbede en meeleven met de lastige omstandigheden en toenemende armoede. Een belangrijke manier om bij te dragen aan zendingswerk is door middel van gebed. Daaruit volgt afhankelijkheid van God en volharding.
• Dank voor de goede start van het Onderwijsprogramma voor de Presbyteriaanse Kerk door ds Carbajal. Bid dat de cursussen bijdragen aan de groei in geloof van de deelnemers.
• Dank dat de familie Geluk met nieuwe energie het jaar kon beginnen.
• Bid dat er leiders gevonden worden om te starten met kerkplanting en een gemeentestichtingsproject.
• Bid voor de vele zieken in Peru door het coronavirus. Door de komst van de Braziliaanse variant zijn de besmettingen sterk toegenomen. Bid dat er snel voldoende vaccins beschikbaar komen.

Meeleven kan ook via Facebook- Geluk in Peru & famvdmaas in Albanie.