Diaconie collecte zondag 5 mei

Categories: Activiteiten,Diaconie

Op Bevrijdingszondag vraagt Project 10:27 uw aandacht voor de vele vluchtelingen die wonen in de arme buitenwijk Bourj Hammoud in Beiroet. Door de armoede en beperkte toegang tot water, elektriciteit en gezondheidzorg is dit een wijk met veel uitdagingen. Maar midden in deze wijk is de diaconale tak van de Armeense Kerk een baken van hoop voor berooide en getraumatiseerde vluchtelingen die hulp nodig hebben.

De opbrengst van de collecte in onze gemeente op D.V. zondag 5 mei is bestemd voor dit doel van Project 10:27.

Bourj Hammoud is een arme buitenwijk van Beiroet. Het staat bekend als één van de meest dichtbevolkte plekken in het hele Midden-Oosten. Er woont een mix van politieke, sociale en religieuze groeperingen.

Er wonen veel vluchtelingen; de wijk bestaat uit diverse nationaliteiten. Door de armoede en beperkte toegang tot water, elektriciteit en gezondheidzorg is het een wijk met veel uitdagingen. Midden in deze wijk is de diaconale tak van de Armeense Kerk een baken van hoop voor berooide en getraumatiseerde vluchtelingen die hulp nodig hebben.

Zij worden geholpen in hun basisbehoeften, zoals gezonde voeding, kleding, medische hulp en met activiteiten gericht op kinderen, zoals huiswerkbegeleiding en maatschappelijk werk.

Helpt u ons mee met het investeren in een hoopvolle toekomst voor vluchtelingen en kwetsbare gezinnen in Libanon?