Noodhulp Hoorn van Afrika

Categories: Algemeen,Diaconie,Kerken

Noodhulp Hoorn van Afrika.
De Hoorn van Afrika wordt zwaar getroffen door de aanhoudende droogte veroorzaakt door het weerfenomeen La Niña. Door sterfte onder het vee en mislukte oogsten is er voor miljoenen mensen sprake van hongersnood. Er zijn ernstige voedseltekorten en de situatie verslechtert met de dag.

Project 10:27 biedt via lokale partnerkerken hulp in deze regio. Zij verstrekken onder andere voedsel aan de zwaksten in de samenleving. De hulp is snel en efficiënt want de lokale kerken kennen de mensen in hun omgeving en weten waar de grootste nood is. Namens de diaconie is, via Project 10:27, een gift van 500 euro overgemaakt voor noodhulp in de Hoorn van Afrika.

Met steun van kerken, diaconieën en particulieren hopen de samenwerkende organisaties het leven van arme en kwetsbare mensen weer perspectief te geven. De mensen in de Hoorn van Afrika hebben onze (financiële) hulp, maar zeker ook ons gebed nu hard nodig. Zodat ze kunnen blijven geloven dat ze er niet alleen voor staan.

Daarom vragen wij uw aandacht voor deze mensen in nood. Voor € 20,- kan een zak mais van 50 kilo gekocht worden, genoeg voor een gezin om ruim een maand van te kunnen leven. En voor € 7,- kan 10 kg bonen worden gekocht. De verwachting is dat veel gezinnen meer dan een half jaar lang op deze hulp aangewezen zijn.

Wilt u een gift geven, dan kan dat bijvoorbeeld via: NL29 INGB 0000 0280 16 t.n.v. Project 10 27 o.v.v. Noodhulp Hoorn van Afrika.